Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Аналіз
опитування відвідувачів
Новосанжарського районного суду Полтавської області
Відповідно до пункту 2 рішення Ради суддів України № 28 від 02 квітня 2015 року, на виконання пункту 3 рішення Ради судів України № 35 від 12 травня 2016 «Про реалізацію «Системи оцінювання роботи суду», з метою об’єктивної оцінки якості послуг, які надаються Новосанжарським районним судом Полтавської області та розробки ефективних кроків для підвищення рівня громадської довіри до суду в період з по 27 вересня 2016 року у приміщенні Новосанжарського районного суду Полтавської області проводилось опитування громадян – відвідувачів суду.
З метою інформування громадськості про заплановане опитування громадян – відвідувачів суду 01 вересня по 16 вересня 2016 року розміщено відповідне оголошення на офіційній web-сторінці суду web–порталу «Судова влада України» та інформаційному стенді у приміщенні суду.
Під час опитування всім відвідувачам суду пропонувалося заповнити анонімні анкети.
Усього в опитуванні взяли участь 11 громадянина – відвідувачів суду.
Аналіз результатів опитування громадян – відвідувачів суду показав наступні результати:
Вік
За віком опитані відвідувачі Новосанжарського районного суду Полтавської області розподіляються наступним чином: «18-25 років» - 18,2%; «26-39 років» - 27,3%; «40-59 років» - 27,3%; «60 років і старші» - 27,3%.
Стать
45,5 % опитаних становлять чоловіки; 54,5 % - жінки.
Освіта
27,3% респондентів мають середню та неповну середню освіту; 45,5 % - базову вищу освіту; 27,3 % - повну вищу освіту.
Юридична освіта
У всіх опитуваних відвідувачів відсутня юридична освіта.
Місце проживання:
63,6 % опитуваних опитаних виявилися жителями смт. Нові Санжари, решта 36,4 % – жителі інших населених пунктів.
Особа судовому процесі
81,8 % респондентів представляють у суді особисто себе, 18,1 % – іншу особу, 1 особа виступає в якості свідка.
Статки
За майновим статусом більшість респондентів (27,3 %) відносять себе до групи осіб середнього статку. 45,5 % опитаних оцінюють свій майновий статус «нижче середнього», а 27,3 % ідентифікують себе як бідних.
Наявність попереднього судового досвіду
45,5 % осіб вперше беруть участь у процесі, 36,3 % брали участь від 2 до 5 разів; 18,1% брали участь у процесах 6 разів і більше
Вид судового процесу
Серед опитаних найбільше учасників цивільного процесу – 45,5%. Значно менше учасників інших процесів: адміністративний процес – 27,3%, кримінальний процес – 18,2 %, справи про адміністративне правопорушення – 9 %.
Стадія розгляду справи
У 81,8 % опитаних на момент проведення опитування справи знаходилися у стані розгляду. У 9,1 % респондентів розгляд справи в суді ще не було розпочато, а у 9,1 % - розгляд справи було завершено.
Обізнаність з роботою суду та суддів цілому
Аналіз відповідей респондентів засвідчує, що 90,9 % опитаних загалом або цілком обізнані з роботою суду. Решта респондентів 9,1 % заявили, що вони майже не обізнані.
Загальна оцінка якості роботи суду
На думку респондентів роботу суду якість роботи оцінили:
6 осіб на 4;
4 особи на 3;
1 особа на 1.
Оцінювання за вимірами якості
Доступність суду
Аналізуючи дані опитування щодо оцінки якості роботи суду за виміром доступність суду можливо зробити висновок, що в цілому доступність Новосанжарського районного суду Полтавської області оцінюється позитивно. Основні висновки за результатами аналізу показників є такими: респонденти не відчувають особливих проблем із знаходженням приміщення суду. Так, біля 81,8 % респондентів зазначили, що вони легко знайшли будівлю суду. Для (36,4 %) опитаних діставатися громадським транспортом до будівлі суду зручно; 54,5% респондентів вказали, що, на їх погляд, паркувати автомобіль біля будівлі суду достатньо зручно.
Більшість респондентів зазначили, що не зазнавали ніяких перешкод у доступі до приміщення суду через обмеження охорони. Про це заявило 100 % опитаних відвідувачів.
Пристосованість приміщення суду до потреб людей з обмеженими можливостями. 10 % з зазначили, що люди з цієї соціальної категорії не можуть безперешкодно потрапити до приміщення суду і користуватися послугами суду. Протилежної думки у 50 % опитаних. У той же час необхідно зауважити, що на вході у будівлю суду наявна чітко ідентифікована кнопка виклику працівника суду для надання необхідної допомоги відвідувачам, які пересуваються на інвалідних візочках.
Опитувані відвідувачі в своїй більшості висловили задоволення тим, що завжди вдається додзвонитися та отримати потрібну інформацію телефоном. У відповідь на питання "Якщо Вам доводилося телефонувати до суду, чи завжди вдавалося додзвонитися та отримати потрібну інформацію?" 80% відвідувачів відповіли "цілком так" чи "скоріше так», 20 % надали відповідь більш менш.
Доречно зауважити, що 1 відвідувач під час анкетування починаючи з 15 питання до 39 питання відмітки не проставив.
Респонденти в цілому позитивно оцінюють графік роботи канцелярії, який дозволяє більшості (88,9 % від кількості опитаних) вчасно та безперешкодно вирішувати справи в суді, 11,1% відповіли більш-менш.
На питання "чи могли би Ви собі дозволити витрати на послуги адвоката (юриста-консультанта) у разі необхідності?" 30 % респондентів відповіли, що «Цілком ні» та «швидше ні», 30 % відповіли більш-менш, і лише 40 % дали стверджувальну відповідь.
Зручність та комфортність перебування у суді
Аналіз отриманих даних дає підстави зробити наступні висновки:
- 50 % опитаних респондентів цілком погодилися або скоріше погодилася з тим, що в приміщенні достатньо зручних місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідання;
- 20 % опитаних погоджуються в тій чи іншій мірі з тим, що в приміщенні суду забезпечено вільний доступ до побутових приміщень (туалетів);
- 100 % респондентів зазначають, що для приміщення суду є характерним чистота та прибраність;
- для 80 % опитаних відвідувачів освітленість приміщення суду є достатньою.
Повнота та ясність інформації
Як свідчать отримані дані, респонденти в цілому задоволені повнотою та ясністю інформації по всім пунктам. На думку майже 100 % респондентів інформаційні стенди розташовані достатньо зручно. 60 % опитаних заявили, що вони в тій чи іншій мірі задоволені наявною в суді інформацією щодо розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень; 90 % - щодо правил допуску в суд та перебування в ньому. Інформування відвідувачів про справи, що призначення до розгляду, забезпечено на досить належному рівні. Про це свідчить, що 75 % респондентів повністю задоволені; про свою задоволеність наявною в суді інформацією щодо зразків документів (заяв, клопотань, тощо) зазначили 80 % респондентів; більшість респондентів ( 60 %) не відчувають проблем з отриманням інформації щодо порядку сплати судових зборів, реквізити та розміри платежів.
Серед опитуваних відвідувачів суду 40 % тих, хто користувався офіційною веб-сторінкою Новосанжарського районного суду Полтавської області на веб-порталі Судова влада України. 30 % таких користувачів відзначили, що на цій веб-сторінці вони знайшли потрібну для них інформацію, 50% не змогли надати відповідь на це питання.
Сприйняття роботи працівників апарату суду
Респондентам було запропоновано оцінити риси характеру, які працівники апарату суду проявили при спілкуванні із ними, а також оцінити наскільки такі працівники старанно працювали та не допускалися помилок, які б призводили до переробки документів чи порушення строків. На підставі отриманих даних можна зробити наступні висновки.
Серед опитаних відвідувачів 70 % погодилися з тим, що працівники суду працювали старанно та не припускалися помилок, які призводили б до перероблення документів та порушення строків. 100 % респондентів відзначили доброзичливість, повагу та бажання допомогти з боку працівників апарату, професіоналізм працівників апарату відзначають 90 % респондентів. 90 % респондентів погоджується з тим, що працівники апарату суду однаково ставляться до всіх відвідувачів, незалежно від їхнього соціального статусу.
Дотримання термінів судового розгляду
Представлені дані дозволяють зробити висновок про достатній рівень задоволеності відвідувачів дотриманням термінів судового розгляду у суді.
Основні висновки за результатами аналізу показників є такими: у 30 % респондентів незадоволення викликає невчасність початку судових засідань. Достатньо високо оцінюється респондентами критерій врахування побажань учасників процесу при призначені дня та часу засідань про що свідчить 90 % відповідей опитаних, чиї справи розглядаються або ж розгляд справ завершено; 100 % опитаних респондентів вказали на те, що вони отримували повістки та повідомлення про розгляд справи вчасно, 40% вважають обґрунтованими затримки/перенесення слухань у розгляді справи.
Сприйняття роботи суддів
Учасниками судових засідань особливо позитивно сприймається незалежність та неупередженість суддів Новосанжарського районного суду Полтавської області, про що свідчить 60 % відповідей опитуваних учасників судового процесу. 72,7 % респондентів погодилися з тим, що для суддів були характерні в тій чи іншій мірі коректність, доброзичливість та ввічливість. На думку 63,6 % опитаних відвідувачів судді демонструють належну підготовку до справи, знання справи та дотримання процедури розгляду. Окрім цього, 90,9 % респондентів відмітили, що судді надають можливість сторонам обґрунтувати свою позицію під час судового розгляду, 90,9% вважають дотриманою процедуру розгляду.
Судове рішення
Оцінку якості судових рішень давали тільки ті респонденти, розгляд справ яких вже завершився (винесено рішення). У 45,5 % рішення були не на їх користь, 18,9% планують оскаржувати рішення по своїй справі.
27,2% опитуваних відвідувачів, в яких розгляд справ вже завершено відмітили, що вони вчасно отримали повний текст рішення по справі.
27,2 % респондентів, які отримали повний текст рішення по своїй справі, 83,3 % зазначили, що рішення суду, на їх думку, викладено легкою, доступною для розуміння мовою, 40% вважають рішення обґрунтованим.
Окрім цього, 9 % респондентів відмітили, що вони не відвідували суд з причин неналежної його організації. 91 % візит був пов'язаний тільки з участю у судових засіданнях.
ВИСНОВКИ
Результати опитування відвідувачів Новосанжарського районного суду Полтавської області і засвічують, що якість функціонування суду за окремими аспектами перебуває на належному рівні. Водночас, дані анкетування дозволили виявити певні проблемні моменти в організації роботи суду.
Заступник керівника апарату
Новосанжарського районного суду
Полтавської області Л.К. Авакян