flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Положення про організацію та порядок проведення прийому громадян Новосанжарського районного суду Полтавської області

05 липня 2022, 13:30

ЗАТВЕРДЖЕНО

наказом в.о. голови

Новосанжарського районного суду Полтавської області

від 10.01.2018 №  5 од

(Із внесеними змінами згідно з наказом Новосанжарського районного суду

Полтавської області від 04.07.2022 № 09 од)

 

 

 ПОЛОЖЕННЯ

про організацію та порядок проведення прийому громадян Новосанжарського районного суду Полтавської області

  

  1. Загальні положення

 1.1. З метою забезпечення належних умов реалізації громадянами свого права на звернення до органів державної влади в Новосанжарському районному  суді Полтавської області  (далі - Суд) створюються відповідні організаційні передумови, визначені цим Положенням, для безперешкодного доступу громадян до правосуддя, а також оптимізації роботи із всіма формами звернень, вирішення яких віднесено до компетенції суду.

1.2. Це Положення розроблено у відповідності до вимог Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про звернення громадян» та Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України від 20 серпня 2019 року № 814.

(п. 1.2. змінено відповідно до наказу голови Новосанжарського районного суду Полтавської області від 04.07.2022  № 09 од)

1.3. Особливості організації роботи із зверненнями громадян у суді зумовлені його правовим статусом та необхідністю забезпечення чіткого виконання вимог законодавства щодо об’єктивності, неупередженості та позасторонності суду, що виключає можливість для сторін, а також третіх осіб, втручатися в розгляд справ, а також вчиняти незаконний тиск на суддів.

1.4. Прийом громадян, які особисто звернулися до суду, здійснюється у формах прийняття уповноваженими на це працівниками апарату суду поданих ними заяв, скарг, клопотань та інших звернень з подальшою їх реєстрацією і опрацюванням в порядку, визначеному правилами діловодства, а також через особистий прийом, що проводиться керівництвом суду (головою суду, керівником апарату суду, його заступником) у межах своїх повноважень та з питань, що належать до їх службової компетенції, згідно встановленого графіку.

1.5. Перепускний режим у суді та порядок доступу громадян до суду визначається Правилами пропуску осіб до приміщень  Новосанжарського районного суду Полтавської області, затверджених наказом голови Новосанжарського районного суду Полтавської області від 21 лютого 2020   № 5 од з урахуванням режиму роботи суду та графіку особистого прийому громадян.

(п. 1.5. змінено відповідно до наказу голови Новосанжарського районного суду Полтавської області від 04.07.2022  № 09 од)

1.6. Судді особистого прийому громадян не проводять. Єдиною формою спілкування сторін із суддею є розгляд справи у судовому засіданні, під час якого усі клопотання, заяви, звернення вирішуються виключно у передбаченому законодавством процесуальному порядку.

1.7. З метою інформування громадськості про правила прийому громадян у суді це Положення розміщується на дошці оголошень суду в зручному для ознайомлення місці, до якого забезпечується  безперешкодний доступ.       

 

  1. Організація прийому громадян з питань розгляду письмових звернень

 2.1. Усі звернення громадян, викладені у письмовій формі, розгляд і вирішення яких віднесено до компетенції суду, приймаються щоденно в межах робочого часу згідно графіку роботи суду у канцелярії суду.

2.2. Прийняті заяви, скарги, клопотання та інші види звернень реєструються працівником канцелярії із занесенням відповідних відомостей до автоматизованої системи документообігу суду. Подальше провадження за зверненням здійснюється в порядку, передбаченому Інструкцією з діловодства у місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ.

2.3. Інформація на усні запити громадян щодо поступлення судових справ до провадження суду та їх подальший рух надається працівниками апарату суду  в усній формі.

2.4. Відомості загального характеру щодо реквізитів по оплаті судового збору, зразки окремих видів уніфікованих форм заяв до суду, особистого прийому громадян, списки справ, призначених до розгляду,  розпорядок роботи суду та інше вивішуються для ознайомлення на дошках оголошень суду в загальнодоступних місцях.

2.5. Юридичні консультації на запити громадян працівниками апарату суду не надаються.

2.6. Звернення громадян, оформлені з порушенням вимог чинного законодавства, до розгляду судом не приймаються.

2.7. Звертаючись до суду із зверненнями особисто, громадяни зобов’язані пред’являти працівникам апарату суду документи, що посвідчують їх особу та повноваження на вчинення відповідних дій.  

2.8. Звернення, розгляд яких чинним законодавством не віднесено до компетенції суду, не приймаються, а громадянинові роз’яснюється його право звернутися з приводу порушених у звернені питань до уповноважених на це органів та установ.

 

  1. Організація приймання громадян керівництвом суду

 3.1. Для забезпечення реалізації громадянами права на звернення особисто до керівництва органу державної влади з метою захисту своїх законних прав та інтересів у суді здійснюється особистий прийом громадян головою, керівником апарату суду, його заступником.

3.2. Особистий прийом громадян здійснюється виключно у визначені для приймання громадян суду дні згідно графіку, що затверджується наказом голови суду.

3.3. Графік особистого прийому громадян розміщується на дошці оголошень суду в загальнодоступному місці.

3.4. У визначені для особистого прийому дні приймання громадян здійснюється з 10.00 до 12.00 год.

3.5. Особистий прийом громадян здійснюється без попереднього запису. Правом позачергового прийому користуються категорії громадян, визначені чинним законодавством України.

3.6. Особистий прийом керівництвом суду здійснюється виключно з питань організаційної діяльності суду, вирішення яких віднесено Законом України «Про судоустрій і статус суддів» до кола їх службових повноважень.

3.7. Питання розгляду конкретних судових справ вирішенню на особистому прийомі громадян не підлягають.

3.8.  Усні та письмові звернення громадян реєструються в журналі обліку особистого прийому громадян. Звернення, викладені у письмовій формі, після завершення особистого прийому передаються для реєстрації в автоматизованій системі документообігу суду та подальшого провадження за правилами діловодства до канцелярії суду.

3.9.   В разі наявності в особи копії звернення, що подається до суду, проставляється штемпельний відтиск із зазначенням дати та номера звернення.

3.10. До початку особистого прийому громадяни зобов’язані пред’явити паспорт чи інший документ, який посвідчує їх особу, а в разі вчинення дій за дорученням іншої особи – також документ, який підтверджує їх повноваження на представництво.

3.11. Присутність сторонніх осіб під час особистого прийому громадян, крім тих осіб, які безпосередньо звертаються із зверненнями та їх повноважних представників, а також працівників апарату суду, які залучаються для виконання облікової роботи, пов’язаної з веденням журналу особистого прийому громадян, та сприяння в оперативному пошуку необхідної інформації по суті порушених заявниками на особистому прийомі питань, не допускається.

3.12. У разі тимчасової відсутності особи, яка у визначений день згідно графіку повинна здійснювати особистий прийом громадян, зокрема внаслідок хвороби, перебування у відпустці чи службовому відрядженні, а також у зв’язку із необхідністю оперативного вирішення виробничих питань, що виключає можливість проведення особистого прийому безпосередньо цією особою, особистий прийом провадиться виконуючим обов’язки або за визначенням керівництва суду іншою службовою особою апарату суду.

3.13. Звернення, розгляд і вирішення яких не входить до повноважень посадових осіб, за якими закріплені дні прийому, на особистому прийомі не приймаються. Одночасно громадянинові роз’яснюється порядок, в якому таке звернення може бути подане для розгляду, а в разі порушення у зверненні питань, вирішення яких чинним законодавством не віднесено ні до повноважень керівництва суду, ні до компетенції суду – вказати громадянинові на цю обставину як таку, що свідчить про помилкове адресування звернення.

3.15. Розгляд прийнятих на особистому прийомі звернень громадян здійснюється за правилами, визначеними Законом України «Про звернення громадян». У разі наявності можливості вирішити порушене у зверненні питання під час особистого прийому, таке підлягає розгляду невідкладно.

3.16. Повторне звернення на особистому прийомі з аналогічних питань, що вже були предметом розгляду суду і вирішені по суті, не допускається.

3.17. Інформація про надходження звернень громадян на особистому прийомі та результати їх розгляду періодично узагальнюється керівником апарату суду.

 

Керівник апарату                                                                                                                                                                      Володимир ІЛЬЧЕНКО